lauantai 15. helmikuuta 2014

Sitruunoita Kelalta

Ystävänpäivän kunniaksi Kela muisti minua eilen 1700e euron takaisinperinnällä vuodelta 2012. Olin tienannut hurjat 12000 euroa. Kohtuutonta pröystäilyä opiskelijalta, sillähän maksaa jo vuokran! Tarkistin viime vuoden tulot ja opiskelijaetuudet. 1500 euroa lisää takaisin maksettavaa.



Elämä antaa joskus aika tylyjä opetuksia. Toisaalta se on elämän viisautta - me juostaan täällä maailmassa aika itsepäisesti silmät ummessa samoja seiniä päin uudestaan ja uudestaan, jollei kukaan puutu peliin. Mä olen viime aikoina ollut jo tosi uupunut kaikesta juoksemisesta. Laskun saatuani ajattelin, että tämän voi ottaa kahdella tavalla. Voin tuohtua ja juosta kovempaa uuteen suuntaan (törmätäkseni jonkin ajan päästä taas tuttuun seinään)  tai voin höllätä hetkeksi ja nauttia maisemista nykyisellä reitillä. Jos seinä tulee jossain vaiheessa vastaan niin morjestan sitä kuin vanhaa tuttua, mutta en puske enää päin. 

Tänään nautiskelen illalla yhtyeeni kanssa ihanasta musiikista Lavaklubilla Helsingin ytimessä Kansallisteatterin alakerrassa. Keikan jälkeen saatanpa nauttia yhden tequilankin sitruunan kera, kuka tietää.. Musiikki alkaa klo 21.30, minä ja bändini paukataan lauteille klo 22. Sisäänpääsy on omantunnon mukaan (mitä tahansa 0-100 euron väliltä) ja tunnelma taattu! Tervetuloa!



Ennen keikkaa lähden vielä päiväkävelylle Kaivariin hengittelemään alkukevään merituulta. Onnellista ja rauhallista viikonloppua kaikille. Nähdään ehkä illalla!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti