keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Ryhtiliike!


Nukkumaan käydessä ajattelen: 

Huomenna minä lämmitän saunan, 
pidän itseäni hyvänä, 
kävelytän, uitan, pesen, 
kutsun itseni iltateelle, 
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun: 
Sinä pieni urhea nainen, 
minä luotan sinuun. 

- Eeva Kilpi -



Kevät kolkuttelee ovella ja luonto vaikuttaa riemastuneen valosta. Miksi minä silti vaeltelen pimeydessä, kysyin itseltäni eilen illalla, kun olin töistä tullessani itkenyt hetken pimeän kylpyhuoneen lattialla. Viikko on ollut jotenkin taas kauhean raskas. Mielen päällä lojunut musta viltti, joka peittää kaikki kirkkaat ajatukset, on tuntunut jymähtäneen paikalleen. Eilen minä heitin sen pois, kävin pitkällä lenkille ja hymyilin, vaikka ei kauheasti hymyilyttänyt. 

Torstai on täydellinen päivä aloittaa mielen ja kunnon ryhtiliike. Riisun nyt ruokavaliostani kaikki ylimääräiset sokerit, jotka saavat verensokerini heittelemään. Herkuttelen vain lauantaisin varsinaisilla herkuilla, muina päivinä hoivaan itseäni hyvällä ja terveellisellä arkiruoalla. Lisään salitreenin rinnalle enemmän juoksutreenejä, sillä omalla kohdallani niillä on todella voimauttava vaikutus. Herään hyvissä ajoin ja lähden töistä kotiin hyvissä ajoin. Pidän taukoja työpäivän aikana. Hymyilen enemmän kuin murjotan.

Voisin pitää tänne blogin puolelle vähän liikunta- tai ruokapäiväkirjaa, jos joku muukin toivoisi ajatuksia ja esimerkkiä hellään, kehoa kuuntelevaan ja arvostavaan ryhtiliikkeeseen?

Ryhdikästä torstaita! Olkaa itsellenne hyviä tänään <3

-Sini


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti